لامبورگینی برای اولین بار در وب 3 با برندهای انیموکا همکاری کرده است. به عنوان بخشی از این مشارکت، ابرخودروهای این خودروساز لوکس ایتالیایی توسط شرکت نرمافزار بازی مستقر در هنگکنگ در اکوسیستمهای بازی متاورس راهاندازی خواهند شد. حرکت از لامبورگینی با هدف سازگاری مشتریان با آینده بازاریابی همهجانبه و استراتژیهای تعامل برند است که با نسل جدیدتری از مشتریان طنینانداز میشود. این اولین پیادهسازی متقابل لامبورگینی مبتنی بر بلاک چین از وسایل نقلیه نمادین خود در بازی است.
این خودروساز اعلام کرد که در حال کار بر روی یک پلت فرم همهجانبه سازگار با NFT به نام “Fast ForWorld” است. این پلت فرم که توسط Gravitaslabs طراحی شده است، به عنوان مرکز لامبورگینی برای تعامل دیجیتال و ابتکارات Web3 پیش بینی می شود که به طرفداران اجازه می دهد با نسخه های مجازی ابرخودروهای این شرکت بازی کنند. بازیکنان میتوانند توکنهای غیرقابل تعویض (NFT) مربوط به برند خودرو را جمعآوری کنند و در عین حال پاداشهای تعامل را دریافت کنند.
«Fast ForWorld با Motorverse، یک اکوسیستم و جامعه جهانی برای وسایل نقلیه دیجیتال، بازیهای مسابقهای و فرهنگ موتوراسپرت که توسط برندهای Animoca ایجاد شده است، کار خواهد کرد تا اولین تجربه بازی در نوع خود را با کلکسیونهای خودروهای دیجیتالی قابل کارکرد ارائه دهد.» آنیموکا گفت.
علاقه مندان به خودرو و بازی به زودی می توانند خودروهای لامبورگینی را در طیف وسیعی از بازی های موتورورس خریداری، بفروشند و رانندگی کنند. وبسایت Fast ForWorld نشان میدهد که REVV Racing و Torque Drift 2 دو بازی هستند که در آنها این ماشینهای مجازی با پشتیبانی قابلیت همکاری در دسترس قرار میگیرند و به بازیکنان اجازه میدهند ماشینهایی را از Fast ForWorld به بازیهای Motorverse بیاورند.
Revuelto – اولین خودروی هیبریدی الکتریکی با کارایی بالا (HPEV) – اولین خودروی لامبورگینی است که آواتار دیجیتالی دریافت کرد. هر واحد از این خودروی سوپر اسپرت پرچمدار برای دارندگان آن با شخصیت های منحصر به فرد برای هر حالت منحصر به فرد است.
Fast ForWorld در تاریخ 7 نوامبر منتشر خواهد شد و دارای یک کیف پول سه بعدی برای ذخیره اقلام دیجیتالی کاربران و ویژگی های قابل تعامل برای کاربران برای تعامل و بازی با ماشین های خود است.
برندهای Animoca از سال 2021 با ایده ابرخودروها در اکوسیستمهای متاورس سر و کار داشته است. این شرکت در سپتامبر 2021 با طراح هایپرکار مجازی «nfast» برای توسعه هایپرکارهای NFT برای REVV Racing، یک بازی مسابقهای اتومبیل رانی اکشن آرکید مبتنی بر بلاک چین، شریک شد.
در همین حال، لامبورگینی اولین خودروسازی نیست که وارد فضای وب 3 شده است. در مارس 2023، نیسان اولین برند خودرویی از ژاپن بود که مجموعه ای از کالاهای مجازی و NFT خود را معرفی کرد و آن را به بخشی از اکوسیستم متاورس تبدیل کرد. امجی موتورز و فورد دیگر برندهای خودرویی هستند که ویژگیهای متاورس را اعلام میکنند.
P&S Intelligence تخمین می زند که بازار جهانی متاورس در سال گذشته 90.6 میلیارد دلار (تقریبا 7،60،410 کرور) درآمد ایجاد کرد و پیش بینی می شود تا سال 2030 به 1،157.8 میلیارد دلار (تقریباً 97،18،125 کرور) برسد که رشدی معادل GRCA دارد. 44 درصد
منبع: gadgets360